الثلاثاء، 24 يوليو 2012

أنــــــا لــــــــحـــبــيــبــي...




أمسكت قلمي ولا أعرف أين نقطة البداية..و قرأت كتابي ولا أعلم كيف بدأت الحكاية..و مشيت طريقي ولا أدري أين النهاية..وصادفتك..فإستوقفتك..ثم سرقت منك روحك..وخطفتك من نفسك إلي..كتبت على قلبك "أنت لي وحدي" وكنت على أتم إستعداد لأن أشن الحرب على أي اخرى لو حاولت أن تمحو ما قد نقشته أنا..فأنت ملكي أنا..و ماضيك كان أنا و حاضرك يكون أنا و مستقبلك سيكون أنا..ذكرياتك أنا.. فرحك أنا..كيانك أنا..حديثك أنا..صمتك أنا..و حبك هو أنا..سأنسيك كل الأسماء إلا إسمي أنا و سأمحو كل اللغات من ذاكرتك إلا لغتي أنا ..و سأخفي كل الصور عنك إلا صورتي أنا..و سأبدل كل الأصوات بصوتي أنا و أصرخ و أقول:يا من أحببتك و رأيتك قمراً في سمايا..يا من ملكت قلبي بهواك..يا من إستوطنت عمري و لم و لن يكن عمري وطناً لسواك..يا من رأيتك بروحي قبل أن أراك بعيني..و عشقت كونك قبل أنا أعشق طلتك..ولمست قلبك قبل أن أعانقك..و هويتك قبل أن أملكك..إني أعترف لك بأني أدمنتك سيدي..وأصبحت لا أكون نفسي إلا معك..فإن ضحكت كان في وجهك و إن بكيت كان على كتفك، فهنا ولدت و هنا أتمنى لو أموت و تارة أغفو و أتمنى لو لن أفيق..و إن ما أفقت قبلت وجنتيك وأمعنت النظر إليك فرويت عطش شوقي و أدركت كم اهواك فأقترب منك أكثر و أهمس لك كل يوم و كل ساعة وكل لحظة و أنا حتى لا أدري هل ستسمعني و هل ستفهمني!!!..فقط لا أدري و على الرغم أردد همستي وحسبي عليها و على دمعة تصحبها فأخفيها عنك و أقول :لا تروح بعيداً عني..فروحي أقسمت على صحبتك مدى الحياة فإن رحت راحت عنى معك و هي والله لا تغلو عليك و لكني فقط سأموت ألماً لا لفراقها و لكن حبيبي لفراقك.


هناك تعليقان (2):

Unknown يقول...

والله والله والله وانا بحلفلك واحنا في الايام المفترجة دي وكلي صدق انى فرحت جدا بعودتك ونفسي فغلا متهيش منى تاني انا اسمى منه اول ما دخلت التدوين كانت اول من شجعنى هو انتي دلوقتى بعد ما كان اسمك هو أول اسم كتب تعليق عندي ناس كتير اوى عرفتني وقريب هينزلي كام بوست كده في كتاب والله حتى هذه اللحظة ما رحتى من عالى بالى مع انى معرفتكيش نفسي يبقى معايه رقمك او الأكونت بتاعك على الفيس بوك نفسي نتواصل نفسي اكلمك واشكرك لانك اول وحده شعجتنى وانا كنت بكتب يدويك شويه عك والله كنت من وقت للتانى بدخل واشوف لو كتبتي حاجه ياريتك تقراي رسالتي وتبعتيلي رقمك او الفيس بتاعك اوالياهو انا عامله اشراف على التعليقات عندي يعني محدش هيشوفها خالص غيري انا رجاء لبيلي طلبي ان اكلمك ولو مرة واحده أشكرك فيها وبس

Eman Ahmad يقول...

منة

بجد إنتي خلتيني أحس إن أنا مش أنا..أو بمعنى تاني كنت بقرأ الكومنت و حاسة إنك بتتكلمي عن واحدة تانية مش انا :) انا و الله اصغر من كده بكتيير و اللي عملته معاكي و الله اكيد عشان انا لمست فيكي موهبة و حبيت أشجعك بس اكدب عليكي لو قلت اني فاكرة بس المفارقة العريبة اني رجعت قريت الجديد بتاعك و برده عجبي عشان انتي بجد موهوبة بس اللي يجنن بجد اني حساكي زي ما تكوني أنا أو بتكتبي بإحساس مش غريب عليا و لا كأنك نوأم ليا بجد أنا مش ببالغ و اللي يأكدلك ده هوه اني بعتلك مسدج علي الفيس بوك قبل حتى انتي ما تبعتيلي الكومنت ده و أعرف انك تعرفيني أصلا..سبحان الله على كل حااال و طبعا طبعا على أد فرحتي بيكي يا كاتبة يا عظيمة انتي على اد ما اتشرفت بمعرفتك و اتمني لو نتكلم طبعااا بس شوفي المسدج اللي على الفيس و ردي عليا :) و اسمع صوتك و أعرف اخبرارك ان شاء الله بكل خيييير :)

رواية : الحياة تبدأ عند المنتهى

بسم الله الرحمن الرحيم رواية : الحياة تبدأ عند المنتهى بقلم : إيمان أحمد مد زراعك لجعبة النشوات..، لامسها وتفحصها ،داعبها جيداً قبل ...